Vespa Club Praha
  • Novinky
  • PragoVespa
    • PragoVespa 2023
    • PragoVespa 2022
    • PragoVespa 9 a 3/4 – 2021
    • PragoVespa 9 a 1/2 – 2020
    • PragoVespa 2019
    • PragoVespa 2018
    • PragoVespa 2017
    • PragoVespa 2016
    • PragoVespa 2015
    • PragoVespa 2014
    • PragoVespa 2013
    • PragoVespa 2012
    • PragoVespa 2011
  • Kalendář
    • Kalendář
    • Archív událostí
  • Členství
  • Články
    • Články
    • Napsali o nás
  • Média
    • Galerie
    • Videa
  • Eshop VCP
  • Klubovna
  • O klubu, kontakt

Průvodce historickými modely vesp

Zajímá vás historie modelů značky Vespa? Pokud ano, připravili jsme pro vás malý přehled zásadních historických modelů – od prototypu Paperino z roku 1945 až do osmdesátých let 20. století.

1945 – Vespa Paperino
Zde to všechno začalo! Funkční prototyp vyvíjený ještě za války.

1946 – Vespa 98
První sériová Vespa. Dosahovala maximální rychlosti 60 km/h.

1948 – Vespa 125
První model s 125 cm³ motorem.

1953 – Vespa 125
Důležitá změna na motoru a převodovce. Zvýšen výkon a maximální rychlost (75 km/h). Nový je design bočních krytů.

1953 – Vespa 125 U
„U“ jako Ultraeconomica – užitková verze, světlomet se objevil nahoře na řídítkách poprvé v Itálii.

1955 – Vespa 150 GS
Četné inovace: 150 cm³ motor, 4 rychlostní převodovka, dvousedlo, nová řídítka, světlomet integrovaný do řidítek, 10 „kola. Dosahovala rychlosti 100 km/h, design byl ještě aerodynamičtější než dřív.

1962 – Vespa 160 GS
Navazovala na odbytové úspěchy prvního GS modelu se zcela novým designem. Nový tlumič výfuku, karburátor a tlumiče.

1663 – Vespa 50
Vůbec první Vespa s 50 kubíky.

1965 – Vespa 180 SS
Zkratka SS znamená Supersport – větší motor, maximální rychlost 105 km/h, upravená přední část. Výrazně se zlepšil komfort jízdy, manévrovatelnost a držení vozidla na silnici.

1966 – Vespa 125 GT
Známa jako nová 125-ka.

1968 – Vespa 125 Primavera
Spolu s verzí PX byla vyráběna nejdéle.

1968 – Vespa 180
Opět nový motor, přední světlomet a zesílená kostra.

1969 – Vespa 50 Elestart
Jak již napovídá název, vyznačovala se ohromnou novinkou – elektrickým zapalováním. Změn doznal i celkový design.

1972 – Vespa 200 Rally
Vespa 200 Rally, 1972 Vespa s největším motorem, rychlost až 116 km / h.

1978 – Vespa PX 125
„Péikso“ byl výrazný nový krok v stylingu, karosérie byla kompletně předělaná. Řada PX se s přestávkami vyrábí dodnes.

1978 – Vespa P200E
Vespa P200, 1978 – ze změnou v mazání.

1984 – Vespa PK 125 Automatica
Automatická převodovka – pravděpodobně nejradikálnější změna (zejména pro řidiče) od roku 1946. Chyběl brzdový pedál, který byl nahrazen páčkouou na levém řidítku. Měla též elektrické zapalování.

1986 – Vespa Cosa
Zcela přepracovaný vzhled, který vytvořil základ moderním vespám – hlavně řadě ET.

Autor: Eva

Posted on 08/01/2013 Posted in Články, Novinky |
« 1. Zimáč
6. Vatikánská – jarní žehnání »

One thought on “Průvodce historickými modely vesp”

  1. Pingback: Vespa Club Czech Republic » Prototypy

Comments are closed.

Nepřehlédněte

Zápis z Valné hromady 2022

Nejbližší akce

21/6 – 23/6
PragoVespa #12 2024

7/4
Hrusice Treffen 2024 a zase do Sv. Jana pod Skalou

Poslední příspěvky

  • 10. narozeniny Vespa Clubu Praha
  • CryoVespa 8
  • Hrusice Treffen 2025
  • Členské příspěvky 2025
  • Zápis z valné hromady 2024: Zhodnocení sezóny, plány na sezónu příští, vyhlášení výsledků soutěže Heavy Vespa Rider, volba členů výboru

Hledání

Partneři a sponzoři

UniCredit Bank Vespisti Veri


Soundeus Remus

tucano urbano


vespa world club

© Vespa Club Praha