Vespa Club Praha
  • Novinky
  • PragoVespa
    • PragoVespa 2022
    • PragoVespa 9 a 3/4 – 2021
    • PragoVespa 9 a 1/2 – 2020
    • PragoVespa 2019
    • PragoVespa 2018
    • PragoVespa 2017
    • PragoVespa 2016
    • PragoVespa 2015
    • PragoVespa 2014
    • PragoVespa 2013
    • PragoVespa 2012
    • PragoVespa 2011
  • Kalendář
    • Kalendář
    • Archív událostí
  • Členství
  • Články
    • Články
    • Napsali o nás
  • Média
    • Galerie
    • Videa
  • Eshop VCP
  • Klubovna
  • O klubu, kontakt

Roadcaptain a vedení „expedice“

Nadcházející sezóna bude nabitá vespa akcemi a srazy. Rádi bychom na každý z nich vypravili oficiální klubovou „expedici“ – tedy společnou jízdu z Prahy, vedenou roadcaptainem. Tím se může stát kdokoli z vás. Všechny informace pro zájemce najdete v následujícím článku.

Co nás čeká

Na letošní rok je po dlouhodobém půstu naplánováno rekordní množství srazů. Posuďte sami v oficiálním kalendáři akcí na www.vespaclub.cz (je průběžně doplňován). Akcí je ale tolik, že je nezvládneme my s výborem „operovat“ všechny – budeme moc rádi, když se roadaptainem některých z těchto akcí stane někdo z vás, členů klubu.

Aby se vám do toho chtělo trošku víc, máme pro vás pár informací o tom, co to znamená být roadcaptainem, tedy vedoucím výpravy, a co je pro to potřeba udělat. Nebojte, není to nic, co byste nedokázali! Ale pěkně popořádku:

Jak na to?

Nahlásit, že chcete vést skupinu – ideálně na e-mail praha@vespaclubpraha.cz. Budeme tak jasně vědět, o jakou akci máte zájem, a také, že už na ni nemusíme shánět nikoho dalšího. Vědět nám dejte nejpozději 7 dní před konáním akce, ale klidně i mnohem dříve. My pak založíme událost na Facebooku a přidáme vás jako spolupořadatele, abyste mohli přidávat důležité informace a změny.
Vymyslet trasu. Nemusí být nijak zvlášť nápaditá – ale může. Je to na vás. Základní požadavek ale zní: Dojet do cíle. Pokud bude trasa delší, může být třeba s přestávkou na oběd. Plánujte tak, abyste do cíle dojeli s rezervou a pamatujte na přestávku na tankování a také na to, že čím více vás pojede, tím se trasa, vypočítaná navigací, časově protáhne
Dorazit včas na start. Ať už to bude u nás v klubovně, nebo třeba při delších cestách na strategičtěji umístěné benzínce, měli byste tam být jako první. Když se ujistíte, že dorazili i všichni ostatní, můžete vyrazit. Všichni by měli dorazit s plnou nádrží, ale vždycky se to alespoň někomu nepodaří. Pokud tedy cesta nezačíná na benzínce, zastavte hned zkraje cesty na tankování.
Vysvětlete ostatním základní pravidla jízdy v koloně. Krátké tipy si můžete přečíst i zde. Hlavní je: neprojíždět na červenou (tento nešvar se nám tu v poslední době docela rozmáhá), ale zastavit na světlech, dvojitým krátkým zatroubením upozornit jezdce před sebou, že jste se „trhli“. Jezdci upozorní roadcaptaina (také troubením nebo dojezdem a posunkem) a počkají na vás.
Jeďte bezpečně. Z pozice roadcaptaina je zásadní sledovat trasu a průběžně i situaci za sebou, upozorňovat jezdce za sebou na případná nebezpečí na cestě nebo nutnost zastavení. Jede-li vás hodně, domluvte se, kdo bude stavět provoz na křižovatkách, případně také „tail gunnera“, který se může stát „roadcaptainem“ na semaforu „odpadlé“ skupinky nebo zachráncem jezdců s poruchou.

Další tipy


Zjistěte, co s vámi jede za stroje a přizpůsobte rychlost jejich výkonu. Slabší stroje by měly jet v čele kolony hned za vámi, aby jim kolona neujížděla.

Pokud je skupina tak velká, že ve zpětném zrcátku nedohlédnete na posledního jezdce (cca 8 – 10 lidí a více), je vhodné mít pomocníka, tail gunnera (ideálně v reflexní vestě)

Stavění křižovatek se může hodit, když vás jede hodně. Dělá se to tak, že jeden z prvních jezdců za roadcaptainem přejede do připojující se komunikace (silnice zprava, kruhový objezd zleva, hlavní silnice) a posunkem viditelně (a slušně) poprosí přijíždějící automobily o zastavení. Když kolona projede, připojí se dozadu a postupně přejede zpět dopředu na svoje místo za roadcaptainem. Vhodnými adepty jsou jezdci na silnějších/rychlejších strojích.

Ideální je vyjíždět společně z jednoho místa. Připojování po cestě může být chaotické. Pokud se s někým takto domluvíte, zvolte jako místo připojení třeba právě benzínku, kde budete všichni
tankovat, případně jezdci sdílejte svou polohu.

Těšíme se na všechny zájemce a všem už teď předem děkujeme za pomoc s organizací! V klubu je nás kolem 200 – každou pomocnou ruku tedy s vděkem oceníme. Všichni ochotní roadcapitans i
jejich pomocnící budou klubem oceněni speciální samolepkou. Pokud si nebudete jisti nebo budete mít jakékoli otázky k tématu, napište nám na praha@vespaclubpraha.cz nebo do soukromé zprávy (Messenger) stránky Vespa Club Praha, nebo osobně v klubovně či na některé z našich akcí.

Stáhnout si tisknutelný manuál roadcaptaina

Přidáno 23/04/2022 do kategorie Články, Novinky
« PragoVespa 2022
Vespy na H-D Challenge – pozvánka »

Nepřehlédněte

Zápis z Valné hromady 2022

Nejbližší akce

Žádné naplánované akce

Poslední příspěvky

  • Členství a klubový dárek 2023
  • Volba prezidenta Vespa Clubu Praha
  • Zápis z mimořádné Valné hromady 2023
  • Mimořádná Valná hromada 2023
  • Zápis z Valné hromady 2022

Hledání

Partneři a sponzoři

Vespisti Veri


Soundeus Remus

tucano urbano


vespa world club

Spřátelené kluby

Vespa Club Czech Republic Vespa Rakovnik Vespa Budweis Vespa Club Brno Vespa Club Morava Vespa Club Plzen Vespa Club Východní Čechy Vespa Club Ferdové - Brandýs nad Labem - Stará Boleslav Vespa Club Písek Vespa Club Trávníček Vespa Club Krásná Vespa Club České Středohoří Vespa Club Pardubice Vespa Club Karlovy Vary Vespa World Club Vespa Club Trieste & Gatti Randagi Full Manetas VC Via Vysehradska Moto Guzzi Club Bohemia Český Veterán Klub
© Vespa Club Praha